Ensimmäinen kilpailupäivä valkeni sankan sumun peitossa. Taivas rupesi kirkastumaan klo yhdeksän maissa kun koneet oli saatu valmisteltua. Kiitotieksi ilmoitettiin 26, jolta ei vielä toistaiseksi ole lennetty (lähtökiito/hinaus ylämäkeen).
Aku ja Juha saivat gridissä paikan luokkansa eturivistä ja 20 metrin luokalle luotiin ajastettu gridaus siten, että koneille annettiin gridausaika viiden minuutin välein, jolloin oli ajettava vaa’an yli ja vietävä kone ryhmitykseen. KAI:n aikaikkuna oli 10.35 brifingin jälkeen, mikä tarkoitti sitä, että lähdimme Visa-Matin kanssa gridaamaan ja Harri jäi kuuntelemaan briefingin loppuun sen hieman venyessä.
Briefingissä ennustettiin rintaman mahdollisesti saavuttavan kilpailupaikan ennen kuin päästään aloittamaan ellei se sitten pysähtyisi. Eri luokkien tehtävälapuissakin luki, että hinaukset alkavat klo 11.30 ja 13.00. Ensimmäinen vaihtoehto toteutui: tuulet alkoivat puhallella ja taivas synketä siinä vaiheessa, kun KAI saatiin paikoilleen gridissä. Rintaman jälkeen oli odotettavissa mahdollisesti lennettävää säätä, joten jäimme odottamaan.
Odottelun aikana lämpötila putosi useita asteita ja lopulta alle kahdenkymmenen, mikä äkkiseltään tuntui melko viileältä. Hinauksia lykättiin ensin klo 13:een ja sitten annettiin uusi B-tehtävä toiseen suuntaan hinausten mahdollisesti alkaessa klo 14.15. Odottelu ja hinausten aloitusten siirrot jatkuivat gridissä aina klo 15.30 asti, jolloin peli vihellettiin poikki. Sää oli seljennyt uudelleen, mutta taivaalle ilmestyneet höttöset jäivät matalalle ja seuraavat kuurot olivat jo melkein näköpiirissä.